Bon bini! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esther Venema - WaarBenJij.nu Bon bini! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esther Venema - WaarBenJij.nu

Bon bini!

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal!

Gisteren begon dan eindelijk mijn grote avontuur. Om 04.00 in de auto naar Schiphol, om daar vervolgens veel te vroeg te zijn. Hier nog wat gedronken met mijn ouders en toen naar de 'bagage drop-off'. Dit betekende voor mij dat ik eerst mijn koffer moest wegen, daarna constateren dat ie toch écht te zwaar is, overplaatsen, weer wegen en ga zo maar door. Na dit ongeveer vijf keer te hebben gedaan toch maar besloten dat ik iets achter moest laten in Nederland.. Hierna snel naar de drop-off en daarna mijn ouders nog even geknuffeld. Afscheid nemen is en blijft gigantisch kut, zo.

Van taxfree shoppen kwam helaas niets, want ik moest meteen naar de gate. Eenmaal bij de gate bleek dat het vliegtuig een uur vertraging had, helaaas. Gelukkig besloot een Japannertje bij de gate gewoon door zijn broek heen in een hoekje te plassen. In Japan kan waarschijnlijk alles, maar op Schiphol niet, het resultaat: grondstewardessen boos en wij hadden weer wat om te lachen.

Na een ellendige vliegreis van 10 uur en ongeveer vier films verder landde ik dan eindelijk op Hato! De heerlijke warmte kwam ons al tegemoet in de slurf, helaas viel de warmte wel behoorlijk tegen in de chaos bij de immigratie.. Geen rijen en lekker met z'n allen drukken, want zo komen we er sneller natuurlijk. Uiteindelijk met een pokerface en een lief lachje door de douane. Geen papieren hoeven laten zien hier, terwijl iedereen om mij heen dat wel moest. (god-zij-dank) Bij het vliegveld werd ik opgehaald door de huisbaas en zijn we naar het huis gereden. Hier uitleg gehad over hoe alles, en dan vooral hoe alle 3846 sloten werken. Paar uurtjes later mijn lieve huisgenootjes ontmoet en natuurlijk naar de Albert Heijn geweest. En hierna maar vroeg naar bed, want zo'n reis hakt er behoorlijk in.

Vandaag zijn Sanne en ik Willemstad in geweest. Eventjes kennis gemaakt op mijn stageadres, hier ga ik maandag beginnen, dus eerst nog eventjes weekend! Daarna zijn we naar de Pontjesbrug toegelopen. –joh?- En hebben we nog wat gewinkeld. Ook meteen maar even naar Mambo Beach geweest, een plekje waar ik zeker wel aan kan wennen!
Het is hier echt heerlijk op Curaҫao, helaas moet ik wel toegeven dat ik al een beetje verbrand ben.. Maar nog tijd zat om bruin te worden!

Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 2399

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Stage Curaçao

Landen bezocht: